СХРЕЩУВАННЯ ПО-ФРАНЦУЗЬСЬКИ

Якщо ви не знали, як виглядали сучасні авіаційні технології в автомобілебудуванні сторічної давнини, то подивіться на Leyat Helica 2H. Чому ж вони не прижилися?

Marcel Leyat – інженер та конструктор планерів. Він був не єдиним французом, який намагався привнести повітроплавальні рішення на твердий грунт автомобілізму. Та лише йому вдалося це реалізувати настільки по-авіаційному. Буквально. Починаючи з 1913 року, з-під олівця цього генія вийшла низка розробок, що відображала головну ідею – навчити літак їздити, а не мандрувати серед хмар. До того ж, Leyat прагнув максимально спростити конструкцію, позбувшись деталей трансмісії та, окрім іншого, витиснути щонайбільше віддачі із малокубового двигуна. В хід пішли всі авіаційні рішення. По-перше, сам кузов являв обтічний фанерний монокок у формі витягнутої краплини, що походив на тогочасні планери, тільки без крил. По-друге, диски коліс були суцільними тарілками задля покращення аеродинаміки та зменшення опору повітря. По-третє, спрощення зазнала ходова частина та рульове управляння, яке завдяки тросовому приводу змінювало положення задньої вісі. Й, нарешті, в передній частині кріпився масивний гвинт, що приводився в дію маленьким британським двигуном АВС.     

Все прекрасно виглядало та функціонувало в даній конструкції, за виключенням одного вузла – переднього гвинта. Оскільки кузови були відкриті, то при інтенсивній роботі пропелера, водій постійно перебував на шляху повітряних потоків і міг, щонайменше, підхопити конюктивіт. Будь-яка низько літаюча пташка, потрапляючи під масивні лопаті автомобіля-м’ясорубки, в мить перетворювалась на фарш, забризкуючи кров’ю невинне обличчя власника машини. Навіть, в режимі стоянки, але з увімкненим двигуном, створювалась небезпека ласкавого дотику вентилятора. Іншими словами, в усіх недоліках гвинт був винуватцем, але ж без нього ідея безкрилого літака втрачала сенс існування.

Marcel Leyat здійснив розбір польотів і виправив все. Кузов став закритим, а гвинт отримав власний корпус із дрібною передньою сіточкою, крізь яку вже не мали змоги прошмигнути горобці. Цей досконалий транспортний засіб він продемонстрував широкій громадськості на Паризьській виставці у 1921 році, назвавши Leyat Helica Type 2H. Публіка дуже схвально прийняла літакомобіль, залишивши інженеру 600 передзамовлень! Однак, потужності його виробничої бази були надмізерні задля реалізації подібного завдання. Всього було зібрано близько тридцяти Helica. Банкіри теж не поспішали вкладати кошти, як їм здалося, в доволі авантюрний проект. Можливо, вони мали рацію, адже, не дивлячись на усі нововведення, машина не могла поєднувати суперечливі елементи конструкції. Так – це стосується саме гвинта. Він створював певні обмеження видимості руху, навіть, в ясну погоду вдень. Що ж казати про пересування ввечері та ще й у дощ, або сніг? Виявилось, що настільки глибоке схрещування порід, унеможливлює існування нового виду. Однак 100 років тому людство побачило результат застосування авіаційного підходу в автомобілебудуванні, згадуючи цю подію й донині!       

 

    

     

 

 

 

 

 

Реставрация ретро автомобилей, Прокат Ретро автомобилей, Продажа запчастей на классические авто, Литература и прочие услуги связаные с ретро тематикой.

Copyright 2008-2018 retromobile.com.ua