MB-D

Звання першопрохідника – вельми почесне. Вісімдесят п’ять років тому воно закріпилося за Mercedes-Benz 260D – першим серійним легковим автомобілем з дизельним двигуном.

Рудольф Дизель – автор винаходу силової установки. Людина цікавої і трагічної долі. Народився в Парижі, у сім’ї баварських емігрантів 1858 року. В дитинстві вимушений був працювати у невеличкій батьківській шкіряній майстерні, оскільки сім’я потерпала від фінансових труднощів. Досить рано почав цікавитися інженерією, прагнувши вступити у Вищу школу на відповідний факультет, всупереч волі батьків, які активно залучали його до родинних справ. Вдала співпраця із своїм викладачем, а по сумісництву винахідником і підприємцем Карлом фон Лінде, дозволила Рудольфу швидко оговтатись у житті. Після закінчення навчань, він отримує пост директора на одному із підприємств свого професора. Це забезпечило ресурсами для існування та полігоном для майбутніх винаходів. Починаючи з 1892-го року Дизель створює ряд наукових праць та практичних експериментів, які наближають його до «енергоефективного двигуна». Успішний результат було досягнуто у 1897 році, випуском бажаного мотора із запаленням від стискання паливо-повітряної суміші. Помер Рудольф Дизель за досить загадкових обставин у 1913 році. Однак, справа його була підхоплена, продовжена та усіляко розвинута.

Експерименти з інсталяції дизельних двигунів під капоти колісного транспорту почалися століття тому. Головна задача інженерів полягала в тому, аби зробити мотор, що почав активно використовуватись переважно у важкому суднобудуванні чи стаціонарно у великих цехових приміщеннях, компактнішим. Спершу, його втиснули до вантажівок, а вже на початку 30-х років спромоглися підігнати під розмір легковика. Причому, спроби робили не тільки у Daimler-Benz, але саме ця компанія виявилася найспритнішою.

Mercedes-Benz 260D (W138) з’явився вперше ще у 1935 році. Тоді, навіть, спромоглися побудувати 13 машин. Офіційний дебют зафіксували в лютому 1936-го на Берлінській виставці. «Незвичний автомобіль» мав двигун на 4 циліндри, об’єм 2,5 літри, потужність 45 к.с. та ступінь стискання 1:20,5. В порівнянні із найближчим бензиновим родичем MB-230, новий був слабкішим на 10 сил та важчим на 100 кілограм. Також він повільніше розганявся та, навіть, не досягав 100 км/г максимальної швидкості. Всі кузовні версії моделі 260D коштували приблизно на 1000 рейхсмарок дорожче відповідних версій моделі 230. Найголовнішою перевагою дизельної машини, було споживання всього 11 літрів пального на 100 км шляху. А з урахуванням низької вартості самого палива, це вже створювало неабияку привабливість. Особливо в очах заощадливих німців. Особливо в часи оговтування після значної економічної кризи.

Головними полем вжитку Mercedes-Benz 260D стали таксомотори із кузовами «лімузин» та «ландо», хоча компанія пропонувала своїм клієнтам, навіть, кабріолети. Всього було випущено 1967 машин. Подальша ідея дизелізації Мерседесів середнього класу втілилася в таких вже широко відомих кожному автомобілісту-українцю моделях, як W115, W123, W124 із їх надійними та легко впізнаваними по звуку тарахтілками-двигунами. Цікаво, що на сьогодні дизельний Мерседес, то вже річ-в-собі. Таке собі нероз’єднуване органічне ціле, як двері-крила чайки 300SL. Як вертикальна передня оптика «похмурого». Як цеглоподібний кузов «кубіка». Тому, із 85-річним ювілеєм тебе, дизельний першопрохідник!

 

    

     

 

 

 

 

 

Реставрация ретро автомобилей, Прокат Ретро автомобилей, Продажа запчастей на классические авто, Литература и прочие услуги связаные с ретро тематикой.

Copyright 2008-2018 retromobile.com.ua