ДЛЯ СЕЛА І МІСТА

Сьогодні боси корпорації Chrysler можуть підняти келихи з нагоди святкування 80-ї річниці заснування назви Town & Country. До них варто приєднатися.

Взагалі-то, Town & Country – це довжелезна розповідь про життя цілого розмаїття машин. Можливо, якось згодом ми розкриємо її в повній красі та об’ємі. Однак, сьогодні хотілося б пригадати лише перші дві генерації автомобілів з цим іменем. Чому? Тому що вони, подібно до метеликів, своїм коротким, але яскравим існуванням значно прикрасили автомобільний всесвіт. Головним атрибутом привабливості, позаяк, слід вважати їх «дерев’яні» кузови.

Історія «дерев’яшок» почалася ще в 20-х роках минулого сторіччя у США. Зазвичай, це були вантажо-пасажирські фургони, що перевозили людей із їхнім крамом від та до вокзалів. Кузови-будки створювались невеличкими мануфактурами та встановлювались на звичайні заводські шасі. Найпершою фабричною «дерев’яною» машиною від Chrysler стала модель Westchester 1934-го. За кілька років її зовнішність дещо трансформувалась, в результаті чого, вона стала класифікуватись не як комерційний транспорт, а як легковий автомобіль. Популярність подібних кузовів поступово зростала, тому найманий менеджмент Уолтера Крайслера вирішив трохи побавитись в даній ринковій ніші. Так  в 1941-му році з’явився стильний універсал із багатообіцяючим іменем Town & Country.

З точки зору техніки цей автомобіль нічим не вирізнявся. Під капотом стандартна рядна 4-літрова «шістка» на 108 к.с. та 3-ступінчата механічна КПП. Шасі складалось з міцної рами, передньої пружинної та задньої ресорної підвісок. Проте платтячко на ньому було haute couture! Стильний та динамічний профіль мав похилу задню лінію вантажного відсіку. Це радикально виокремлювало його серед гострокутних коробкоподібних універсальних побратимів. Крім того, T & C хизувався суцільнометалевою стріхою, що вперше з’явилася на автомобілях з подібним типом кузова. Родзинкою ж зовнішності були боковини, виконані із білого ясеня та червоного дерева. Довершували картину невеличкі двостулкові дверцята багажного відділу. Це все створювало вигляд чогось теплого та домашнього, наче вміло вирізьблене улюблене трюмо. Подейкували, що назву Town & Country ця машина отримала за те, що спереду походила на респектабельний міський лімузин, а із заду – на сільський фургон. Крайслерівські ж торгові агенти рекламували її подвійну користь так: «На ній ви можете з комфортом дібратися до театру, або іншого закладу, при цьому, маючи змогу перевезти продукти, обладнання та інші речі, необхідні для заміського життя». На початку 1942 року випуск «дерев’яного» універсалу припинився, не сягнувши і тисячі одиниць. Після Перл Харбору американцям було не до стильних штучок.

Виробництво Town & Country поновили лише в лютому 1946-го. В якості силової установки почали використовувати рядну 5,3-літрову «вісімку» на 135 сил. Боковини все ще оздоблювалися масивами гарно обробленого ясеня, однак з архітектурної точки зору, це була вже зовсім інша машина. Від колишньої універсальності не лишилося й сліду. Натомість, в модельній гамі з’явились 4-дверний седан та 2-дверний кабріолет. Крім того, у вигляді експерименту, випустили 2-дверне купе-хардтоп – перший в світі автомобіль з подібним типом кузова. Його активно прорекламували у торгових брошурах. На одному з таких, навіть, їздив сам президент Chrysler Group, Девід Уоллес. Проте у серію він пішов лишень у 1950-му. Власне кажучи, саме у цьому році, й припинили випуск усієї справжньої «дерев’яної» серії.

Ім’я Town & Country не зникло, а жило собі до 2016-го. Сперше, воно було прилаштовано до звичайних суцільносталевих універсалів. Потім приєднувалось до машин, обклеєних спеціальною плівкою, що імітувало дерево. І врешті-решт, закріпилося за мінівенами. Яскравим слідом в історії, натомість, залишилися самі ранні зразки, що й за вісім десятиліть не тільки не втратили привабливості, але і значно збагатили скарбницю витворів в стилі Art & Deco. 

 

    

     

 

 

 

 

 

Реставрация ретро автомобилей, Прокат Ретро автомобилей, Продажа запчастей на классические авто, Литература и прочие услуги связаные с ретро тематикой.

Copyright 2008-2018 retromobile.com.ua